پارامترهایی برای انتخاب مکان دیتاسنتر

🔸 فارغ از کوچک یا بزرگ بودن یک کسب و کار، انتخاب مکان مناسب برای دیتاسنتر از اهمیت بسزایی در رشد یک تجارت برخوردار است. فراموش نکنید تغییر مکان یک دیتاسنتر پیچیده، زمان‌بر و پرهزینه خواهد بود. بنابراین، هر کسب و کاری باید تا حد ممکن، یک بار برای همیشه بتواند یک موقعیت مناسب برای دیتاسنتر خود انتخاب کند.

🔸 حالا سوال اینجاست که چه مولفه‌هایی در انتخاب یک مکان مناسب برای دیتاسنتر دخیل هستند؟ در واقع، عوامل بسیار زیادی در این مورد تعیین کننده اند، اما به طور خلاصه، باید این موارد در نظر گرفته شود:

🔸 شرایط آب و هوایی و همچنین، احتمال وجود بلایای طبیعی:
یک نکته جالب: طبق گفته مرکز ملی اطلاعات زیست محیطی آمریکا در سال 2014، از میان 8 مورد بلایای طبیعی آب و هوایی، هر کدام به تنهایی توانسته اند بیش از 1 میلیارد دلار در سراسر این کشور آسیب وارد کنند! بنابراین، انتخاب یک مکان مناسب از جهت آب و هوایی اهمیت بالایی دارد.

🔸 دسترسی به شبکه و نیرو:
بدون دسترسی کامل به منبع تغذیه، افزونگی کافی و شبکه، دیتا سنتر بی فایده خواهد بود. جدا از انتخاب منطقه جغرافیایی مناسب، باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر چندین منبع تامین انرژی در دسترستان باشد، می‌توانید با خیال راحت دیتاسنتر خودتان را تأسیس کنید.

🔸 امکان حضور کارمندان و پرسنل حرفه‌ای:
بدون شک ممکن است هر زمانی در دیتاسنتر شما مشکلی به وجود بیاید، بنابراین دیتاسنتر شما باید در مکانی قرار داشته باشد که کارمندان حرفه‌ای حوزه آی تی به راحتی بتوانند به آن دسترسی داشته باشند و سریعا مشکل را برطرف کنند.

🔸 عوامل بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که شما باید در هنگام سایت سلکشن مراکز داده به آن توجه کنید. به همین دلیل، یک مشاوره در حوزه انتخاب مکان مناسب برای دیتاسنتر از اهمیت خارق‌العاده‌ای برخوردار است.

یک نظر بگذارید